ecozon 1000

ecozon 1000

Inläggav Cocacola » sön 21 sep 2014, 19:20

2007 monterade jag en ecozon luft-vatten som en referensanläggning /för utvärdering.25600 Timmarsen sa kompressorn upp sig :shock: . Den har en 300 liters arbetstank med förvärmaslinga för varmvatten att gå emot plus att huset är på dryga 200 m2. Ingenting kan störa flödet över värmepumpen , processen har konstant kylning. ingen start understiger 30 min gångtid,
Det är en dyr reparation med tanke på att det är en förhållandevis stor kompressor i värmepumpen , om jag inte kommer ihåg fel är det en zh45 Bara kompressorn kostar nästan 25 000 TKR , sen ska den bytas ocks¨. Det lutar åt en ny värmepump 8-)
Den positiva tänkaren ser det osynliga, känner det ogripbara och uppnår det omöjliga.

Den enda källan till kunskap är erfarenhet.
Cocacola

Re: ecozon 1000

Inläggav Cocacola » lör 18 okt 2014, 19:48

Ja idag byttes den trasiga värmepumpen mot den nya modellen på ecozon, skillnaden är jätte stor. Den va tyst innan . men nu är den tyst, Grannen fråga om vi inte skulle starta upp den någon gång .
Han hörde inte den nya :)
Enkelheten i värmepumpen är det absolut bästa.
När/om ecozon tar fram ett styr för flytande kondensering borde dom äga marknaden
Bosse
Den positiva tänkaren ser det osynliga, känner det ogripbara och uppnår det omöjliga.

Den enda källan till kunskap är erfarenhet.
Cocacola

Återgå till Ecozon